BTH Rally Team

Początki zespołu BTH Import Stal sięgają 2004 roku, kiedy starszy z braci Kotarba – Łukasz zaraz po zrobieniu prawa jazdy postanowił spróbować swoich sił za kierownicą samochodu wyścigowego i wystartował w Pucharze Fiata Cinquecento, zdobywając swoje pierwsze szlify w motorsporcie.

Rok później młody kierowca rozpoczął starty w WSMP samochodem Renault Clio, którym zdobył na koniec tytuł II wicemistrza Polski w klasie do 2000 ccm, a także tytuł Mistrza Polski w DSMP w klasie do 2000 ccm.

Sezon 2006 to kolejna zmiana samochodu i starty w VW Castrol Cup samochodem VW Golf TDi, gdzie w pojedynczych imprezach, wśród bardzo mocnej konkurencji udawało się stawać na podium. Oprócz startów w VW Łukasz brał także udział w DSMP samochodem Seat Leon Supercopa, którym wywalczył tytuł wicemistrza Polski w klasie do 3500 ccm.

W następnych latach Łukasz przewał swoje starty, aby wrócić do nich w 2014 już w nowej dyscyplinie, jaką są Rajdy Samochodowe.

W odróżnieniu od wyścigów w rajdach ściga się załoga składająca z kierowcy i pilota, którym w tym przypadku został młodszy brat Łukasza – Tomek.

Po uzyskaniu licencji rajdowych w 2015 rozpoczęli starty w Rajdach Okręgowych, które były wymagane, aby móc wystartować w Rajdach rangi Mistrzostw Polski, w których bracia Kotarba startują od roku 2016 do dziś.

Na przestrzeni kolejnych sezonów załoga BTH Import Stal zdobywała doświadczenia, które z roku na rok owocują coraz większym tempem i lepszymi wynikami.  W sezonie 2017 po zaciętej rywalizacji Łukasz i Tomasz zajęli 3 miejsce w klasyfikacji OPEN N, walcząc do ostatniego odcinka o drugą pozycję.

Po bardzo dobrym 2017 przyszedł czas, na 2018, który załoga BTH rozpoczęła od szkolenia w norweskim Gellio u Johna Haughlanda. Doświadczenia zdobyte w trakcie dotychczasowych startów i treningów zaowocowały drugim miejscem w klasyfikacji OPEN N, stając przy okazji na podium wszystkich rajdów, w jakich brali udział.

Łukasz Kotarba

Wyniki sportowe:

  • WSMP 2005 – Renault Clio Cup
  • II-Vice Mistrz Polski  w klasie do 2000 ccm DSMP
  • 2005 – Renault Clio Cup
  • Mistrz Polski w klasie do 2000 ccm
  • WSMP 2006 – Seat Leon Supercopa
  • II-Vice Mistrz Polski  w klasie
  • DSMP 2006 – Seat Leon Supercopa
  • Vice Mistrz Polski w klasie
  • RSMP 2017 – Mitsubishi Lancer Evo IX R4
  • 3 miejsce w klasie Open N
  • RSMP 2018 – Mitsubishi Lancer Evo IX R4
  • 2 miejsce w klasie Open N
  • RSMP 2019 – Citroen C3 R5
  • II-Vice Mistrz Polski w klasie 2

Tomasz Kotarba

Od 2015 roku wspólnie z Łukaszem stanowi załogę rajdową.

Wyniki sportowe:

  • RSMP 2017 – Mitsubishi Lancer Evo IX R4
  • 3 miejsce w klasie Open N
  • RSMP 2018 – Mitsubishi Lancer Evo IX R4
  • 2 miejsce w klasie Open N
  • RSMP 2019 – Citroen C3 R5
  • II-Vice Mistrz Polski w klasie 2

PRP, czyli Polish Rally Point.

Zespół świetnych fachowców, a przede wszystkim pasjonatów, którzy w całości oddają się swojej pracy. W trakcie naszej współpracy niejednokrotnie przekonaliśmy się, że dla ekipy PRP nie ma rzeczy niemożliwych. Dzięki ich wielkiemu poświęceniu możemy skupić się wyłącznie na szybkim podróżowaniu po odcinkach specjalnych, mając pewność, że nasz samochód zawsze jest przygotowany najlepiej jak to możliwe.

Citroen C3 R5 to jedna z najnowszych konstrukcji budowanych w oparciu o regulamin klasy R5. Samochód zadebiutował podczas Rajdu Korsyki w 2018 roku i od tamtej pory odniósł kilka znaczących sukcesów, wygrywając w swojej kategorii w rajdach rangi WRC i ERC.

DANE TECHNICZNE:

  • SILNIK: Citroën Racing – turbodoładowany o pojemności 1.6-litra  ze zwężką 32 mm
  • Maksymalna MOC: 282 KM przy 5,000 obr/min.
  • NAPĘD:  stały, na cztery koła
  • SKRZYNIA BIEGÓW:  sekwencyjna 5-biegowa marki Sadev
  • DYFERENCJAŁY:  przednie i tylne, mechaniczne
  • HAMULCE:  Przednie: wentylowane tarcze, 355mm (asfalt) i 300mm (szuter),  zaciski hamulcowe Alcon    Tylne: wentylowane tarcze, 355mm (asfalt) i 300mm (szuter),  zaciski hamulcowe Alcon   Hamulec ręczny: hydrauliczny
  • ZAWIESZENIE:  Typu: McPherson, amortyzatory: marki REIGER 3-way
  • UKŁAD KIEROWNICZY:  hydrauliczny
  • KOŁA:  Asfaltowe: 8×18″ –  Opony: Michelin  Szutrowe: 7×15″ – Opony: Michelin
  • WYMIARY:  Długość / Szerokość  3,996mm / 1,820mm
  • Pojemność baku paliwa: 81 litrów
  • WAGA:  1,230kg bez kierowcy

Dowiedz się więcej